Ambiente: ‘De toekomst naar het heden brengen’

 In Businessnieuws

De toekomst naar het heden brengen; dat is waar vakbeurs Ambiente op inzet. De beurs is opgedeeld in drie sectoren; Dining, Living en Giving, en zal een breed scala aan producten presenteren tijdens de beursdagen van 8 tot en met 12 februari 2019. Volgens de organisatie is inmiddels 95% van de expositieruimte al volgeboekt.

Het partnerland van de aankomende editie zal India zijn. Designer Ayush Kasliwal, Creative Director en Co-founder van AKFD & Anan Taya- een interdisciplinair designbedrijf, zal het belang van traditioneel vakmanschap voor het India demonstreren. Zijn designercollega Sandeep Sangaru zal bezoekers uitnodigen voor een picknick onder de sterren in het door hem ontworpen, uit bamboe vervaardigde Starry Night Café.

De presentatie van het partnerland zal een breed scala van producten beslaan van traditionele ambachten en ambachtslieden en een groot begrip van de mythologie, architectuur en cultuur communiceren, gebracht met een hedendaagse esthetiek. Ambiente organiseert naast de presentatie en het Café ook weer een speciale themadag voor het partnerland. Deze vindt op maandag 11 februari plaats.

De opening van Hall 12 deze herfst in de beurslocatie in Frankfurt biedt de organisatie een goede gelegenheid om de structuur van Ambiente onder handen te nemen. Zo zullen shoppers vanaf 2019 de Living and Giving in Hall 8 ontdekken, Interiors & Decoration in Hall 9, Urban Gifts, met onder andere accessoires, tassen, modeaccessoires en sieraden, in Hall 11.0 en Gift Ideas, met klassieke cadeaus, souvenirs, beauty geschenken en meer tassen, modeaccessoires en sieraden, in Hall 11.1.

In de foyer van Hall 4.1 kan men ‘Point of Experience’ ontdekken; een speciale presentatie die wordt opgezet door het design en implementatiebureau Gruschwitz GmbH. Deze presentatie brengt online en offline shoppen samen. Het shopping-concept van de toekomst laat zien hoe producten uit het digitale tijdperk op zo’n manier gepresenteerd kunnen worden dat consumenten nog steeds met veel plezier een bezoek zullen brengen aan high-street winkels. Op alle vijf de beursdagen zal de Ambiente Academy inzicht geven in de huidige ontwikkelingen van de markt. Branche experts zullen aanwezig zijn in Hall 9.1 en verschillende manieren presenteren om aantrekkelijke productgroepen en geschikte productplaatsingen samen te stellen. Ze zullen het ook hebben over de beste e-commerce strategieën. Het programma wordt ondersteund door de trendpresentatiegesprekken in Galleria 1.

Enkele highlights van de komende editie die de organisatie uitlicht zijn onder andere de Ethical Style Guide, een gids die men oriënteert op het segment van duurzame, ethisch samengestelde consumentenproducten van de beurs. Relevante stands binnen dit segment zijn eenvoudig te lokaliseren met de Guide. Kopers die op zoek zijn naar originele ideeën kunnen langsgaan bij de Talents and Next gebieden, waar hedendaagse designs en creaties van jonge en onbekende designers centraal staan. Er zullen ook weer diverse prijsuitreikingen plaatsvinden. De bekroonde producten kunnen tijdens een speciale expositie worden bezocht.

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text.