Micam en Mipel beide drukbezocht

 In Businessnieuws

Van 16 tot en met 19 september vonden de 86ste editie van schoenvakbeurs Micam en de 114de editie van lederwarenbeurs Mipel weer gelijktijdig plaats in Fiera Milano Rho, te Milaan. De organisatie meldt dat beide beurzen toenames hebben gezien in het aantal bezoekers ten opzichte van voorgaande edities. Zo brachten 45,424 mensen een bezoek aan Micam; een stijging van 2,7 procent in vergelijking met de februari-editie eerder dit jaar. Het aantal internationale bezoekers is ook gegroeid, met name de bezoekers die uit China en Hong Kong afkomstig waren. Deze groep maakte een groei van 68.6 procent door. Het aantal kopers uit Frankrijk, Duitsland en het GOS was deze editie echter gedaald.

“Micam is nog altijd een event met een sterke internationale roeping,” vertelt organisatievoorzitter Annarita Pilotti. “In een poging deze status vast te houden, vroegen we de Italiaanse vicepremier Di Maoi tijdens zijn bezoek om zo veel mogelijk middelen vrij te maken om kleine ondernemingen te helpen en de bijdrages voor sociale zekerheid en belastingen te verminderen. Dit is de enige manier waarop het bedrijven mogelijk wordt gemaakt om hun werknemers meer te kunnen betalen, competitiever te worden en investeringen, winst en opleving van consumptie te promoten.”

Mipel was voor de derde keer op rij volgeboekt. De organisatie laat weten dat zowel het aantal bezoekers als het aantal exposanten heeft toegenomen; dit keer bezochten meer dan 13.000 mensen de beurs. Danny D’Alessandro vertelt: “We zijn groeiende en versterken onze rol op internationaal niveau. Mipel is een platform voor het productiesysteem van lederwaren en een voorbeeld van een Italië dat werkt en dat de internationale competitie wil winnen. We staan open voor de toekomst en voor innovatie.”

De volgende edities van Micam en Mipel zullen van 10 tot en met 13 februari 2019 plaatsvinden.

Foto’s: Laila Chrit.

Micam

Mipel

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text.