Agenten in beeld: verwachtingen 2024
De redactie van TrendBoutique sprak met een aantal leveranciers over wat ze dit jaar verwachten. Dit keer: Martijn Beerens van Castelijn & Beerens B.V.
Martijn Beerens van Castelijn & Beerens, een familiebedrijf dat al sinds 1945 bestaat, geeft aan dat ze tevreden zijn met de resultaten in 2023. Ze hadden een ‘lichte plus’ verwacht en die is ook gehaald. Met het merk zijn ze gespecialiseerd in business-tassen en klein lederwaren van Italiaans leer.
Bij Castelijn & Beerens hebben ze in 2023 sterk gefocust op voorraadoptimalisatie vanwege fluctuaties in voorraadniveau in 2022. Beerens: “Die voorraadoptimalisatie is grotendeels gelukt – we hadden zelfs soms te weinig voorraden. Het is best lastig om de voorraden goed in te schatten, zeker met een vrij lange productiecyclus van 4 tot 5 maanden. Je kunt niet zo snel schakelen.”
Duurzaamheid
“Wij zijn al een tijdje bezig met verduurzamen, bijvoorbeeld door aan te sluiten bij de Leather Working Group, een groep die zich inzet voor duurzame toekomst met verantwoorde leerproductie. En bij het ontwikkelen van nieuwe collecties zoeken we naar looiers die duurzaam bezig zijn. Wat betreft ons gebouw investeren we in isolatie en zonnepanelen.”
Online
De online verkoop loopt goed bij C&B. “We hebben zelfs een e-commerce manager aangenomen voor onze webshop. Verder richten we ons meer op sociale media, zodat ook de nieuwe generatie ons merk relevant vindt.”
2024
Beerens: “Voor 2024 verwacht ik een vergelijkbaar jaar met 2023, wellicht met een lichte toename in de omzet. We verwachten geen spectaculaire groei. We zien vooral kansen in de nieuwe collectie die we hebben uitgebracht, waarbij we met Nubuck werken, heel geschikt voor tassen omdat het iets minder gevoelig is dan suède.
Nieuwe klanten vinden
“De uitdaging voor ons zal zijn om nieuwe klanten binnen te halen. We zagen het beursbezoek de afgelopen jaren echt afnemen. Op dit moment heb ik nog geen idee hoe we nieuwe klanten gaan vinden. We zijn bezig om nieuwe plannen te maken voor het aanboren van new business voor het komende jaar.”
Langere termijn
“We hebben in verband met corona best wat roerige jaren achter de rug gehad. In die tijd was het belangrijk om ervoor te zorgen dat iedereen aan boord bleef. Pas nu kunnen we eigenlijk vooruitkijken naar waar we willen staan over vijf jaar. Het feit dat we kunnen denken aan nieuwe plannen is op zich al een goed teken!”
