Ambiente Giving, onderdeel van ‘s werelds grootste consumentengoederen vakbeurs Ambiente, focust komende editie op de individualiteit van diverse lifestyles. Ambiente bestaat uit de drie internationale vakbeurzen Dining, Giving en Living.
Giving, dat onlangs een herstructurering doormaakte, zal de komende editie wederom opgedeeld worden in twee verschillende delen: Urban Gifts en Gift Ideas. Ambiente 2020 biedt antwoorden op de cadeautrends van de toekomst, variërend van briefpapier, technische gadgets, lederwaren en kantoorartikelen tot en met persoonlijke accessoires, woonaccessoires en sieraden. Met ongeveer 800 exposanten en het hoogste aandeel van sectoroverschrijdende producten, is Giving een vakbeurs met een gediversifieerd productaanbod. Voor lifestyle retailers is Ambiente daarom ‘s werelds grootste multisectorale handelsbeurs, terwijl het tegelijkertijd kopers de mogelijkheid geeft om geschikte productreeksen samen te stellen voor elke doelgroep, elke gelegenheid en elk budget.
“Ambiente toont de nieuwste trends in de wereld van consumptiegoederen. Vooral in de Giving sectie, een productgebied dat een groot aantal verschillende sectoren omvat, is het van vitaal belang om een duidelijk productbeleid te hebben. Bovendien moet de basis breed zijn en een groot aantal doelgroepen dienen en moet het efficiënt georganiseerd zijn. In 2019 hebben we met succes de concept store-trend aangepast op dit productgebied en de cadeausector opgedeeld in twee delen: Urban Gifts en Gift Ideas. Als gevolg hiervan kunnen retailers nog meer focus hebben op hun zoektocht naar innovatieve producten en het strategisch selecteren van producten die perfect overeenkomen met hun huisstijl,” aldus Yvonne Engelmann, hoofd van Living en Giving.
Ambiente Giving, Living en Dining vinden volgend jaar plaats van 7 tot en met 11 februari in de Messe Frankfurt in Frankfurt am Main. Meer informatie: www.ambiente.messefrankfurt.com