Angst voor omzetdaling door ja/ja-sticker ongegrond

14_Ja-jaUit onderzoek van Reclamefolder.nl zou blijken dat de angst van retailers dat een ja/ja-sticker de omzet zou drukken ongegrond is. In het onderzoek staat dat bijna driekwart van de Amsterdammers die op dit moment geen papieren folders ontvangen, de reclame prima kan vinden in huis-aan-huisbladen en op internet.

Amsterdam stemde in april in met de invoering van een ja-ja-sticker. Consumenten moeten actief aangeven dat ze folders willen ontvangen. Mensen mogen dan alleen nog folders in de bus krijgen als ze zo’n sticker op de brievenbus hebben.

Joost Rueck, directeur van Reclamefolder.nl, snapt de angst van het bedrijfsleven dat de sticker tot inkomstendaling zou leiden. “Verandering wekt vaak weerstand op”, zegt hij, “maar er komt een generatie aan die online gedreven is. Wij kwamen erachter dat de Amsterdammer graag wil weten waar hij zijn voordeel kan vinden. Er zijn genoeg alternatieven.” Daarvan is zijn bedrijf er één. Via website en app kunnen verschillende reclamefolders online worden geraadpleegd.

De Raad van de Nederlandse Detailhandel deelt de uitkomsten niet. Volgens hen zijn het effect en het bereik van reclamefolders vele malen hoger dan de online communicatie kanalen, en dragen papieren folders dan ook substantieel meer bij aan de omzet van een winkelier dan online communicatiekanalen.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0