Van 17 tot en met 20 september vond in Milaan de Mipel plaats. De beurs viel tegelijkertijd met schoenenbeurs TheMicam. Assocalzaturifici, het bedrijf achter Mipel en TheMicam, spreekt van twee geslaagde beurzen. Voor editie 112 introduceerde Assocalzaturifici een speciale trend area, waar bezoekers zich konden verdiepen in de stijlrichtingen voor lente/zomer 2018. De zone vormde de grenslijn tussen de Mipel en TheMicam en bestond uit vier thema’s; ‘small leather goods’, ‘rewind’, ‘electro hype’ en ‘smash up’. Mipel en TheMicam vielen voor het eerst samen met de opening van Fashion Week Milan. “Milaan werd zo een waar symbool van Italiaanse mode”, aldus een trotse Annarita Pilotti, CEO van Assocalzaturifici. “Mensen moeten zich realiseren dat ‘made in Italy’ niet alleen betekent dat een product in Italië gemáákt is; het betekent dat een dergelijk product de Italiaanse creativiteit draagt. Een authentieke, Italiaanse schoen of tas kan nooit gekopieerd worden.” De strijd tegen kopieergedrag is een belangrijk thema voor Mipel. “Het is iets wat de Italiaanse lederwarenindustrie jaarlijks ruim 200 miljoen euro kost. Het ondermijnt het imago van Italiaanse goederen en de economie van ons land. Het is belangrijk om ook de consument op de hoogte te brengen van het risico dat het kopen van een namaak-designerschoen of –tas met zich meebrengt.”
Aanbevolen artikelen