– ingezonden bericht –
Het gaat goed met Barbarossa, het nieuwe merk van Berba. “Retailers zijn enthousiast over de ruige, levendige uitstraling van de tassen. Daarnaast vertellen de producten een mooi verhaal”, vertelt Olga Wolfs namens het merk. “Barbarossa kwam dit jaar op de markt. Het merk ontstond uit onvrede over de manier waarop tassen tegenwoordig worden gemaakt. Zo zag oprichter Berry Kuckelkorn tijdens zijn reizen in het verre Oosten de oneerlijke omstandigheden in looierijen en lederwarenfabrieken. Verder vond hij dat de jachtige, steeds sneller wisselende modetrends ten koste gaan van duurzaamheid.”
“Tegelijkertijd was Berry gefascineerd door helder en rechtlijnig design en door de schoonheid van leer dat met puur plantaardige stoffen gelooid is. Dit ruige materiaal wordt alleen maar mooier met de tijd. Door het dragen van dit materiaal vormt de tas zich naar jou en vertelt een verhaal over jouw leven”, zegt Wolfs. “Een tas moet echter ook functioneel zijn en dus integreerde Berry originele en praktische indelingen met een robuust ogende buitenzijde. Een felrood detail op ieder product verwijst naar de merknaam Barbarossa en zorgt voor een subtiele herkenbaarheid.”
“De combinatie van rechtlijnige designs uit duurzaam materiaal en het steven naar eerlijke arbeidsomstandigheden is het fundament voor het merk Barbarossa . Een puur Nederlands lifestyle merk dat als doel heeft het leven een beetje mooier te maken. Het prachtige, plantaardig gelooide leer brengt luxe in het leven, zowel voor degene die de tas draagt, als voor degene die de tas heeft gemaakt. Alle Barbarossa producten worden namelijk gemaakt in gecontroleerde en gecertificeerde fabrieken met respect voor medewerkers en hun omstandigheden”, aldus Wolfs.