De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland 2017-2018’ en ‘ABN AMRO Webshop Awards 2017-2018’ zijn bekend. Ruim 260.000 consumenten gaven gehoor aan de oproep uit 450 retailers hun favoriete winkelketens en webshops te kiezen op www.bestewinkelketen.nl en www.webshop-awards.nl. In 30 categorieën zijn 50 prijzen uitgereikt. De feestelijke prijsuitreiking vond plaats in het pas geopende Circl: het Circulaire Paviljoen van hoofdsponsor ABN AMRO in Amsterdam. Naast de categorieprijzen zijn de ‘ABN AMRO Retail Sustainability Award’ en ‘ABN AMRO Beste Start-up Award’ uitgereikt. De eerste Retail Sustainability Award ging naar IKEA. De keten liet de bedrijven Auping, Auping, Ekoplaza, HEMA, Leapp, MarQt, Picnic, Rituals, Sissy-Boy en Waar achter zich.
Zie hieronder een overzicht van alle winnaars in de categorieën voor mode, schoenen en accessoires:
Categoriewinnaars Beste Winkelketen van Nederland
Baby & kind: Shoeby
Damesmode: Shoeby
Herenmode: Jac Hensen
Lingerie & ondermode: Hunkemöller
Mode accessoires: Lucardi
Outdoor: Bever
Schoenen: Schuurman Schoenen
Sport: Intersport
Categoriewinnaars Webshop Awards
Baby & kind Shoeby
Damesmode Shoeby
Herenmode Only for Men
Lingerie & ondermode Hunkemöller
Mode-accessoires Lucardi
Outdoor Bever
Schoenen vanHaren
Warenhuis HEMA