Duifhuizen ziet kansen over de grens. Het valt de retailer op dat ze op haar website steeds meer klanten uit het buitenland trekt. “Om die internationale klanten beter te bedienen hebben we een Engelstalige webwinkel gelanceerd”, aldus E-commerce manager Mark van der Stokker. “Voorafgaand aan de lancering is er nauwkeurig doelgroepenonderzoek gedaan. Daarnaast zal er in samenwerking met de afdeling Inkoop continue gekeken worden naar de specifieke merken en producten waar de internationale consument interesse in heeft.” De Engelstalige webwinkel is qua design en functionaliteit identiek aan de Nederlandse en Belgische webwinkel om dezelfde look & feel te behouden. Wel heeft er een naamswijziging plaatsgevonden, de retailer heeft de naam Duifhuizen tassen & koffers voor de Engelstalige webwinkel aangepast in Duifhuizen Bags & Travel. “Duifhuizen is vrij lastig om uit te spreken voor wie de Nederlandse taal niet beheerst, laat staan dat we daar nog tassen en koffers aan toevoegen. Bags & Travel rolt toch makkelijker van de tong”, legt Van der Stokker uit.