Duifhuizen lanceert nieuwe webshop

Duifhuizen heeft in samenwerking met ISM eCompany en Guilty People, zijn webshop vernieuwd. De verbeteringen en de nieuwe lay-out moeten de herpositionering van de Retailketen aanvullen. De belangrijkste verbetering is de versmelting tussen online en offline vanuit de omnichannel-strategie van Duifhuizen. “Het re-design draait geheel om de customer journey en het invullen van klantbehoeftes, zowel online als offline”, aldus E-commerce Manager Mark van der Stokker.

De lay-out van de webshop is ontwikkeld op basis van de Brandguide die de nieuwe identiteit en merkbeleving van Duifhuizen weergeeft. “De omgeving van de webshop sluit naadloos aan op de herpositionering middels de drie kernwaarden; persoonlijk, verrassend en servicegericht. De kernwaarden komen ook duidelijk naar voren in zowel de advies- als inspiratiepagina’s, die de consument continu op een verrassende manier zal blijven prikkelen. Onze klant verdient dezelfde behandeling op de webshop als dat ze in de fysieke winkels van onze specialisten ontvangen” laat Van der Stokker weten.

Mobile First
De verbeteringen in de vernieuwde website zijn volledig gebaseerd op een intensief onderzoek naar klantgedrag die we intern hebben uitgevoerd. Diverse analyses en A/B testen hebben uitgewezen dat de customer journey begint op de mobiele telefoon. “Het bezoekersaantal en conversie op de mobiele webshop groeit fors”, vertelt Mark. “De webshop was al volledig ‘responsive’, maar door vanuit ‘mobile first’ te werken, gaan we een stap verder. De aangeboden content via mobiel is nu gebruiksvriendelijker, relevanter en overzichtelijker.”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0