Duurzaamheid bij Mipel

Meer dan 350 merken werden tijdens Mipel 115, die van 10 tot en met 13 februari 2019 plaatsvond, geëxposeerd en zo’n 12.000 bezoekers konden de nieuwe collecties bewonderen. 50 nieuwe merken, waaronder ook La Martina, John Richmond en Cabin Zero, maakten deze editie hun Mipel-debuut.

Het thema van deze Mipel was duurzaamheid. Milieubewustzijn was de hoeksteen van de projecten en initiatieven die Mipel tijdens deze editie op de voorgrond bracht. Zo kwam speciale gast Vivienne Westwood een aantal projecten presenteren, waaronder ook de African Ethical Bag-collectie.  Deze tassencollectie is gecreëerd door een project dat op de steun van de VN mag rekenen en dankzij het werk van Afrikaanse vrouwen en het hergebruik van materialen is samengesteld. De veganistische collectie is een herinterpretatie van een aantal iconische modellen van het merk.

Er konden ook diverse workshops worden bijgewoond, zoals ‘Cambiamo pelle; duurzaamheid tussen historiciteit en innovatie.’ Nicola Giuggioli, CEO van Eco-Age, sprak over duurzaamheid op het gebied van marketing en communicatie; een sector waar hij ruime ervaring in heeft opgedaan.

De creatieve hub van Mipel, Scenario genaamd, stond in het teken van internationale designers en merken. Er was een speciale expositie te zien; ‘Mipel Tailor Made’ genaamd. Het project diende als ondersteuning van het ‘Made in Italy’ concept.”

De volgende editie van Mipel vindt van 15 tot en met 18 september 2019 plaats.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0