Van zondag 30 augustus tot en met en dinsdag 1 september vindt in Trade Mart Utrecht de jaarlijkse Najaarsbeurs plaats. Deze 45e editie van de beurs staat in het teken van passie. “De passie voor Retail is wat exposanten, bezoekers en Trade Mart Utrecht verbindt. Hartstocht voor het vak, daar gaat het om. Pure gedrevenheid om te verkopen en de passie om de klant zo gelukkig mogelijk en met volle tassen de deur uit te laten gaan”, aldus de organisatie.
In Fashion World, op de tweede etage van de Trade Mart, presenteren negentig vaste exposanten hun nieuwe collecties. Daarnaast zijn er op de Fashion-etage veertien gastexposanten aanwezig, waaronder Shagwear, Malique by Me, Boo & Laurent David en Smateria. “Verbreed je horizon, en ga ook eens bij deze tijdelijke exposanten langs”, zegt de organisatie. “Passie voor de klant maakt het ontdekken van nieuwe merken leuk.”
Jaarlijks bezoeken ruim 36.000 retailers de Trade Mart Utrecht. Ze kopen er in, en laten zich inspireren en informeren over de nieuwste trends en laatste ontwikkelingen op het gebied van mode, sieraden, wonen, koken, design, geschenkartikelen en speelgoed. 98 procent van deze bezoekers koopt zelf in voor winkel of webwinkel. Ze kunnen terecht bij de vierhonderd leveranciers met 2.000 sterke merken, verspreid over 20.000 m2 winkeloppervlak en vijf etages, waarvan Fashion World er één is.
Trade Mart Utrecht wordt sinds begin 2015 ondersteund door het online, B2B inkoop- en inspiratieplatform Trademart.nl. “De doelgroep van de website bestaat uit retailers uit verschillende segmenten, waaronder retailers uit de modebranche. Bezoekers komen er 365 dagen per jaar 24/7 in contact met 30.000 winkeliers. Ze hebben er snel en efficiënt toegang tot de nieuwste fashion producten en trends”, aldus Trade Mart Utrecht. “De artikelen, over ontwikkelingen in de branche, worden geschreven door een community van fashion specialisten.”