Fabienne Chapot behoort tot één van de vier finalisten voor de titel EY Emerging Entrepreneur Of The Year. De EY Entrepreneur Of The Year-award wordt jaarlijks in ruim zestig landen uitgereikt en is bedoeld om succesvol ondernemerschap te belonen en zichtbaar te maken. Op deze manier inspireren deze succesvolle ondernemers anderen en motiveren hen met hun visie, passie, overtuiging en excellent leiderschap.
Dit jaar presenteerden de tien genomineerde ondernemers zichzelf tijdens een jurydag in Stadion de Kuip in Rotterdam aan een onafhankelijke jury. De ondernemers werden beoordeeld op criteria als passie en overtuiging, innovatie, waardecreatie, financiële prestaties en hun bijdrage aan de samenleving. Volgens de jury is Chapot een vurige ondernemer die haar tomeloze energie weet over te brengen op haar hele team. Naast Chapot gingen ook Rogier van Camp van Leapp Group International, Jaap Korteweg van De Vegetarische Slager en Robin van Lieshout van inSided door naar de finale. De winnaar wordt op 6 oktober aanstaande in Kunstmin bekendgemaakt.
Over Fabienne Chapot
Fabienne Chapot, voorheen bekend onder de naam Fab., groeide in Nederland dankzij haar inmiddels iconische hartentas. Ontwerpster en eigenaar Fabienne Chapot bouwde haar merk in tien jaar tijd uit tot een volwaardig lifestylemerk met schoenen, zonnebrillen, parfum en servies. Vanaf Spring/Summer 2017 voegt ze hier ook een kledinglijn aan toe. Fabienne Chapot brengt naar eigen zeggen ‘Fun Fashion for every day life’. Het label wordt momenteel wereldwijd in meer dan vijfhonderd winkels in vijftien landen verkocht. De Fabienne Chapot Flagshipstore zit – heel toepasselijk- in de Hartenstraat te Amsterdam.