Het sprookje van MICAM 92

Het beroemde glazen muiltje uit het sprookje Assepoester wordt een mode-icoon en is vanaf september het thema van de volgende drie edities van MICAM. Na het succes van de vorige editie zal MICAM in haar communicatiecampagne #micamtales een tweede sprookje presenteren: MICAM Glass Slipper. Dit verhaal is gekozen om het moment weer te geven waarop de schoenenbranche weer vol hernieuwde kracht van start gaat na de corona-pandemie. “In een tijd waarin er een overweldigend verlangen is om opnieuw op te starten, kozen we voor een van ‘s werelds beroemdste sprookjes vanwege de boodschap van hoop die het verhaal bevat”, zegt MICAM Chairman Sir Badon.

Fantasiewereld
Net zoals met het vorige “MICAM in Wonderland”-thema gebeurde, zullen de beursbezoekers tijdens de komende edities ondergedompeld worden in de fantasiewereld van “MICAM Glass Slipper”, met de nadruk op drie sleutelmomenten in het verhaal. In september 2021 (lente/zomer) toont ‘Glamorous disaster’ hoe de hoofdpersoon tevergeefs probeert een outfit voor het bal te maken. Deel twee, ‘the enchanted gown’ in februari 2022 (herfst/winter), voert de bezoekers mee naar het magische moment van de creatie van de betoverde droomschoenen. ‘The ball’ ten slotte, in september 2022 (lente/zomer), staat in het teken van het sprookjesbal en het verlies van het glazen muiltje. Drie steeds intensere momenten die het creatieve proces symboliseren: eerst streef je naar creatie; dan krijg je het perfecte resultaat en ten slotte pronk je ermee.

Verwijzing
‘Glamorous disaster’ is een verwijzing naar de corona-pandemie, waarin de schoenenindustrie hard werd getroffen. Dankzij veerkracht en vasthoudendheid kunnen we nu echter met een zeker optimisme naar de toekomst kijken. Het publiek krijgt een fantastische selectie outfits gepresenteerd, gemaakt door grote internationale talenten. De outfits worden aangevuld met schoenen en tassen, accessoires en sieraden. Een eerbetoon van MICAM aan de wereld van creativiteit ‘made-in-Italy’.

MICAM 92 vindt plaats van 19 tot 21 september in de Fiera Milano-RHO

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0