Leestip: Zo bepaal je je niche
Een nieuw artikel van Shopify biedt handvatten voor ondernemers om hun niche te vinden en nicheproducten te identificeren die aansluiten bij hun doelgroep.
In het artikel word niet alleen uitgelegd waarom het zo belangrijk is om een specifieke niche te kiezen, maar dat niches voortdurend evolueren, en hoe je daar op inspeelt. Een greep uit het artikel:
Niching heeft een aantal geweldige voordelen:
- Bouw merkloyaliteit op: Klanten kiezen jouw unieke merk liever dan een bedrijf dat een massa aan generieke producten aanbiedt. Ze voelen een sterke band met jouw nichemerk omdat het echt aan hun behoeften voldoet.
- Verlaag marketingkosten: Als je goed begrijpt wie jouw niche is, kun je je richten op specifieke klantgroepen. Deze mensen reageren sneller op jouw aanbiedingen, waardoor je marketing- en advertentiekosten omlaag gaan.
- Toon je expertise: Door een niche te kiezen, kun je jezelf profileren als een autoriteit in jouw vakgebied in plaats van een speler die alleen maar generieke producten aanbiedt. Dit bouwt geloofwaardigheid en vertrouwen op bij je klanten.
- Verhoog je winst: Met een focus op een niche leer je de specifieke wensen van je klantgroepen kennen. Wanneer je laat zien dat jij de beste oplossing hebt voor hun behoeften, zullen ze sneller voor jou kiezen.
Meer lezen? Lees hier het het uitgebreide advies van het platform.