Het Nederlandse tassenmerk Myomy do goods wil uitbreiden richting Scandinavië en Engeland. Myomy wil naast het toevoegen van nieuwe verkooppunten in Scandinavië en Engeland ook uitbreiden in de landen buiten Nederland waar zij al actief is, zoals België, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De internationale plannen kan het merk gaan uitwerken na een crowdfundingsactie en kapitaalinjectie van de Rabobank, waarmee Myomy samen bijna een miljoen euro ophaalde, maakt eigenaresse Marja Baas bekend in een interview met RetailTrends meldt RetailNews.
Met het geld van de Rabobank wil Baas het tassenmerk daarnaast ook circulair maken. Baas: “Dat betekent dat mensen bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van een leasemodel, of dat mensen hun tassen huren bij ons en dat na gebruik weer ingeleverd kunnen worden. Wij knappen de tassen vervolgens op en verkopen ze weer bijna als nieuw.” Het hebben van een Myomy-tas verandert dan in het gebruiken van een Myomy-tas.”
Baas startte het tassenmerk twaalf jaar geleden, omdat zij naar eigen zeggen “iets goeds wilde doen voor de planeet”. De eerste tas was de My Paper Bag, een knipoog naar de papieren zakken die supermarktklanten gebruiken om groente en fruit in mee te nemen. Ondertussen bestaat de collectie van het Nederlandse merk uit diverse modellen en is Myomy do good van plan om deze maand de eerste herentassen op de markt te brengen.