Gespot op de I.L.M. in Offenbach: de slimme bagagelabels van Tagonce. De labels, gemaakt van duurzaam materiaal, werken middels een QR-code en een smartphone applicatie. In de app vult de gebruiker zijn contactgegevens in. Is zijn koffer gevonden? Dan kan de vinder met een bel- of e-mail button direct contact met de eigenaar opnemen. De gebruiker kan ten alle tijden zelf kiezen welke gegevens hij wil tonen als een vinder zijn tag scant. Met behulp van de app kan hij bijvoorbeeld de zichtbaarheid van zijn telefoonnummer aan- en uit switchen.
Volgens Brian Høj Andersen, CEO oprichter van het Deense bedrijf, biedt het merk nog meer voordelen. “De gebruiker kan tijd besparen, omdat hij zijn contactgegevens slechts één keer hoeft in te vullen. Daarnaast kan hij deze gegevens waar en wanneer hij maar wil veranderen. Onderweg naar het vliegveld, thuis, na de check-in of zelfs in de lucht. Is je bagage verloren? Dan kun je met een klik op de knop zien waar je koffer is gevonden.”
Volgens de CEO hoeven gebruikers zich bovendien geen zorgen te maken over hun privacy. “We gebruiken SSL-protectie en GUID URL’s om de persoonlijke data van onze consumenten te beschermen. Een robot zou 36 jaar lang 1 miljard GUIDs per seconde moeten genereren om één unieke URL – gekoppeld aan een persoonlijke tag – te kunnen raden.”
De Tagonce-tags hebben een winkelverkoopprijs van 9,95 euro.