De Gouden Koe, de jaarlijkse ‘pluim’ van de SeLL (Schoen- en Ledersociëteit de Langstraat) voor een bijzondere uitblinker in de branche, is op 6 december feestelijk uitgereikt aan Peter Konijnenburg, Directie voorzitter, van Rabobank De Langstraat.
De organisatie geeft aan de vaste criteria van voorgaande jaren dit keer niet gehanteerd te hebben, aangezien deze betrekking hebben op ondernemingen en/of ondernemers in de schoenen- en lederbranche. Toch is Konijnenburg volgens de jury een terechte winnaar vanwege “zijn initiatieven voor een betere profilering en versterking van beide sectoren. Doorslaggevend is zijn onvermoeibare inzet om draagvlak te creëren voor samenwerking en kennisuitwisseling.”
Uit het juryrapport: “Het is overduidelijk dat Peter Konijnenburg de schoenen- en lederbedrijven in de Langstraat een warm hart toedraagt. Hij onderkent het belang van deze branches en neemt en ondersteunt voortvarend tal van initiatieven om deze te versterken.”
Tijdens de uitreiking gaf Rabobank De Langstraat een overzicht waarmee De Langstraat zich profileert en welke kansen zij ziet voor de branche en De Langstraat. Konijnenburg schetste vervolgens de 3 criteria die de Rabobank hierbij volgt; verbinden, aanjagen en inspireren. Door interviews met Burgemeester Kleingeld en ondernemer Jan de Ruijter werd ‘verbinden’ besproken; initiator van het opzetten van printfarms bestaande uit 3D printers, Albert Valk, deelde zijn ervaringen met het printen van podologische inlegzolen voor het ‘aanjagen’ en Margriet Jansen inspireerde met haar 5-delige documentaireserie ‘de Schoenen