Pieces, opgericht in 2003 als onderdeel van het Deense Bestseller, viert haar nieuwe merkidentiteit met een primeur in Den Bosch. Pieces startte in eerste instantie als accessoiremerk ter aanvulling op de damesmodemerken van Bestseller waaronder Vero Moda, Only en Vila. Inmiddels is het merk uitgegroeid tot een zelfstandig label en biedt het naast accessoires ook kleding aan. Op dit moment heeft Pieces meer dan 80 winkels en 2500 verkooppunten in Europa.
Het merk heeft als doel ‘nieuwe fashion trends creëren door musthave producten aan te bieden die iedere vrouw in haar garderobe wilt hebben’. Om deze visie te onderstrepen lanceert het merk een nieuw logo en een nieuwe merkidentiteit. “Het nieuwe logo is modern en simpel, wat aansluit bij de moderne en toegankelijke collecties en de Scandinavische achtergrond van het merk”, schrijft het merk in een persbericht. “De stippen zijn toegevoegd als onderdeel van het logo. Deze stippen zijn tijdens verschillende evenementen te zien, zoals in de rijdende Pieces-mascotte – een oude Volkswagen Kever die een stippen make-over heeft gekregen om symbolisch de fun en nieuwe weg van het merk te laten zien.”
De nieuwe identiteit van Pieces is ook te zien in een nieuw winkelconcept. De wereldwijde primeur hiervan vindt plaats in Den Bosch. Het merk krijgt veel interesse vanuit de Nederlandse markt en ziet daarom veel potentie in Den Bosch. Het winkelconcept is ontworpen door Daziel & Pow uit Londen en is gebouwd rondom het idee ‘Piece it together’, waarbij klanten en winkelpersoneel deelnemen in het creëren en delen van nieuwe looks. Dit idee komt tot leven in een open ruimte, wat het merk omschrijft als de ‘social studio’.
Paul West, Strategy Director bij Dalziel & Pow: “We voelen ons vereerd dat Bestseller ons de kans heeft gegeven om insights, strategie en nieuwe ideeën te brengen om zo de toekomst van Pieces in een drukke markt te bepalen. We kijken uit naar de lancering en evolutie van het nieuwe Pieces naar het meest sociale en creatieve merk voor onafhankelijke jonge vrouwen die hun eigen look willen creëren.”