Piquadro neemt merendeel aandelen van The Bridge over

the-bridge1Opnieuw heeft er een grote overname plaatsgevonden in de lederwarenwereld. Piquadro, Italiaans producent in hoogwaardige lederwaren neemt voor tachtig procent de aandelen van The Bridge over; een Italiaans lederwarenmerk dat bekend staat om haar authentieke, lederen producten in de bekende ‘The Bridge-kleur’. Piquadro geeft aan zeer tevreden te zijn met deze overname. Het bedrijf vindt dat The Bridge door onder andere haar sterke kenmerken van traditie en vakmanschap als zeer uniek gezien kan worden. Hierdoor heeft het meer dan vijftig jaar oude merk uit ‘Firenze’ aanzienlijke internationale groeimogelijkheden.

De overname stelt Piquadro in staat gebruik te maken van de sterke USP’s van The Bridge. Hierbij moet gedacht worden aan traditie, productie, distributie en financiën. Piquadro hoopt dat klanten die door de jaren heen een unieke relatie met The Bridge hebben opgebouwd, ook zullen geloven in de lederwaren van Piquadro. Beide merken geloven in een wederzijdse versterking via deze samenwerking en zien elkaar niet als concurrent.

Voor de Nederlandse retail verandert er vooralsnog niets, laat vertegenwoordiger Henk Romeyn van Romeyn Wholesale weten. Romeyn blijft het merk op dezelfde manier in Nederland vertegenwoordigen.

overnameVan Beek Lederwaren

Voor lederwarenspecialist Van Beek Lederwaren is de overname groot nieuws. Zijn bedrijf is al jaren verbonden aan beide merken; Van Beek is de oudste dealer van The Bridge in Nederland en de eerste lederwarenklant van Piquadro in Nederland. Directeur Maarten van Beek is enthousiast: “Ik zie deze overname als een zeer positieve ontwikkeling en ben heel nieuwsgierig naar de verdere veranderingen. Na de overname van Tumi door Samsonite en de overname van Rimowa door Louis Vuitton zal deze derde grote overname in een jaar tijd ongetwijfeld voor veel opschudding in de markt zorgen.”

 

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0