De omzet van de Franse producent van luxegoederen LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) heeft het afgelopen jaar een record omzet behaald. De populariteit van de kleding, tassen, parfums, horloges en juwelen van het concern compenseerden de afname van de drankverkoop. LVMH meldde dinsdag dat in 2014 een omzet van 30,6 miljard euro werd behaald. Ruim 6 procent meer dan een jaar eerder. De operationele winst die hieraan werd overgehouden, zakte wel met 5 procent. De totale nettowinst liep met bijna twee derde op tot 5,6 miljard euro.
Groei van 10% in segment mode & lederwaren
LVMH haalt een derde van zijn omzet uit de divisie mode en lederwaren, waar de opbrengsten vorig jaar met 10 procent groeiden. De omzet van parfum en cosmetica groeide met 5 procent, terwijl de verkopen van horloges en juwelen met 3 procent toenamen. De opbrengsten uit de verkoop van wijn en andere dranken krompen met 5 procent.