Samenwerking Fraenck en Goodbrandz

 In Businessnieuws

Beelf: Fraenck (Waistbag Scout)

Het vegan tassenlabel Fraenck en duurzaam modeagentuur Goodbrandz gaan samenwerken, meldt het tassenlabel aan vakblad Trend Boutique. In het persbericht staat dat de leerbranche onder druk staat en dat de trend van een vegan lifestyle de snelst groeiende trend van nu is. Daarom is het voor Goodbrandz vanzelfsprekend hier gehoor aan te geven en zich te richten op alternatieven voor het gebruik van leer. Cécile Scheele, eigenaresse Goodbrandz is dan ook bijzonder enthousiast om aan te kondigen dat ze een samenwerking aan gaan met het jonge vegan tassenmerk Fraenck.

Fraenck werd in 2018 opgericht door Ratna Ho en Pascal Mulder. De collecties van Fraenck bestaan uit vegan leather en worden uitsluitend van restmateriaal gemaakt. De productie vindt in Nederland plaats. Bijzonder is dat de producten door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt worden gemaakt.

“Ratna en ik zijn superenthousiast dat we samen gaan werken met Goodbrandz. We denken dat de tijd rijp is voor échte verandering in de mode-industrie. Vegan, circulair, inclusief. Samen met Goodbrandz kunnen we de retailer en consument over de streep trekken en Nederland veroveren met Fraenck,” aldus Mulder.

Dit jaar was het label finalist bij The Independent Handbag Awards in New York. Ook Stichting DOEN en de Rabobank Foundation zien grote kansen voor dit label, en ondersteunt Fraenck bij haar groei-ambities.

Scheele: “Wij zien zeer veel potentie in dit jonge merk en hebben dan ook besloten om met Fraenck een intensieve samenwerking aan te gaan om dit merk te doen laten groeien, zowel in Nederland als internationaal. De achtergrond en hun visie is fantastisch. Ho en Mulder zijn twee getalenteerde designers die de juiste balans zoeken tussen uniek design, duurzaamheid en commercie. Hun marktbenadering is verfrissend. Wij zijn ervan overtuigd dat dit alles de optimale combinatie geeft om in de huidige lederwarenmarkt een nieuwe weg in te gaan. Omdat ze de gehele productie in eigen regie hebben, heeft Fraenck de potentie om één van de leading tassenmerken te worden in Nederland, en ook daarbuiten.”

Bijzondere principes van Fraenck zijn dat ze sales en afprijzing willen uitsluiten, maar een nauwe samenwerking met klanten hebben, waarbij gezamenlijk naar een optimale doorverkoop gekeken wordt. Omdat de productie in Nederland plaatsvindt is Fraenck zeer flexibel, kunnen zij korter op de trends en specifieke klantvraag inspelen en daarbij snel schakelen. Het label heeft een eigen conceptstore in Arnhem, waar ook het atelier is gevestigd.

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text. captcha txt
0