De crisis omzetten in een gelegenheid. Zo zou men de afloop van de digitale editie van Expo Riva Schuh & Gardabags kunnen samenvatten, die in recordtijd op de moeilijkheden van de huidige tijd heeft gereageerd door een beursformaat aan te bieden gebaseerd op kunstmatige intelligentie.
Het succes dat werd vastgesteld aan de hand van het aantal deelnemers en connecties bij het debuut van de Home Edition, bevestigt zijn rol als referentiepunt voor de segmenten volumeschoeisel en accessoires waarop het evenement betrekking heeft. De geïntroduceerde oplossingen waren namelijk zowel overtuigend als innovatief en boden concrete ondersteuning aan de bedrijven en kopers die wachten om weer fysiek bij elkaar te komen – het hart van de beursdimensie.
In de exposantenzone waren 222 bedrijven aanwezig, die alleen al tijdens de eerste vier dagen van het evenement een recordaantal van meer dan 21.000 bezichtigingen hebben gekregen, en bijna 9.000 producten die door meer dan 1.800 geregistreerde kopers in de catalogus zijn ingevoegd en geraadpleegd. Dit zijn, samengevat, de cijfers die werden opgetekend op het platform van Expo Riva Schuh & Gardabags, waar de Home Edition actief zal blijven tot 30 april 2021. Deze positieve ervaring, met meer dan duizend digitale interacties, getuigt van veel aandacht voor de menselijke relaties en legt een belangrijke basis voor de nabije toekomst.