Van 14 tot en met 17 februari 2016 vond in Milaan de modevakbeurs Mipel plaats. Op een beursvloer van tienduizend meter presenteerden driehonderd merken van over de hele wereld hun nieuwe collecties, die door ruim twaalfduizend internationale kopers werden gezien. Op de beurs waren twee nieuwe concepten te bewonderen: Scenario en The Glamourous.
In The Glamourous-sectie werkten jonge, trendsettende designers en toonaangevende inkopers samen om de collecties van vier jonge merken meer zichtbaar te maken, zowel op de beursvloer als in de winkels van de kopers. Scenario richt zich ook op nieuwe merken en jonge designers. In een setting die geïnspireerd is op de vier elementen: lucht water, aarde en vuur, toonden jonge designers hun talent op een unieke manier. Roberto Briccola, directeur van Mipel is blij met de opzet en het verloop van het evenement. “We zijn zeer nauw betrokken bij de selectie van standhouders en de algehele lay-out van het evenement. Samen met de aanwezige labels hebben we een exclusieve, verbeterde versie van Mipel neer weten te zetten. Een editie die perfect aansluit op wat de markt nodig heeft.”