Underdog Etsy geeft grote retailers het nakijken

Ze hebben op hun boerderij speciaal een naaikamer ingericht, die vol lappen stof ligt. In het midden staat de naaimachine met Becky Smith aan de ene kant van de tafel, Debbie Cobb aan de andere kant en hond Susie aan hun voeten. De gepensioneerde zussen uit Texas runnen sinds april een digitale winkel in mondkapjes en bieden die aan op Etsy, de online marktplaats waar iedereen zelfgemaakte spullen en vintage kan verkopen. Two Sisters Sew verkoopt inmiddels 297 verschillende designs, en daar zitten vanwege de aanstaande feestdagen veel prints van kerstbomen en rendieren tussen. Een mondkapje naaien kost de zussen gemiddeld een half uur. ‘Mijn zus is een perfectionist,’ zegt Smith. ‘Ze trekt de zoom eraf en begint opnieuw als het niet helemaal naar haar zin is.’

‘Etsy werkt het prettigst’
De dames hebben gekeken naar andere verkoopkanalen, zoals Amazon, en Shopify, een platform dat winkeliers helpt een eigen website op te zetten, maar vinden Etsy het prettigst. ‘De site navigeert makkelijk’, legt Smith uit. Ze volgden een online training hoe ze hun handel kunnen vergroten en verkopen momenteel gemiddeld veertig mondkapjes per dag voor tussen de $10 à $13,- per stuk, inclusief verzending. ‘De extra inkomsten zijn een welkome aanvulling op ons pensioen,’ zegt Smith.

Verdubbeling van de winst
Met dank aan dit soort ‘handeltjes vanuit de huiskamer’ boert Etsy goed sinds de pandemie. Het e-commercebedrijf uit New York zag het aantal verkopers groeien tot 3,7 miljoen en wist in een jaar tijd de omzet meer dan te verdubbelen tot $451,5 miljoen. In totaal werd voor $2,63 miljard aan goederen verhandeld; 11% daarvan betreft mondkapjes.

Bron: Het Financiële Dagblad, 23 november 2020

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0