Deze week lanceerde Zalando zijn nieuwe online styling service ‘Zalon’ in Nederland. Deze service werd in mei 2015 opgezet om Zalando’s grote merkkeuze te kunnen combineren met de expertise van modestylisten. “Deze stylisten hebben sindsdien vele duizenden klanten in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk gestyled”, stelt de organisatie in een persbericht. “Nu gaan ze dus ook in Nederland aan de slag.” De Zalon-stylisten werken zelfstandig en zijn afkomstig uit alle hoeken van de mode-wereld: denk hierbij aan fashion design, retail of freelance consultancy. Zo garandeert Zalon dat zij voor elk type klant de juiste stylist klaar heeft staan.
Zo gaat het in z’n werk: de Zalon-klant wordt op basis van zijn stijl- en smaakvoorkeuren gematcht aan een professionele stylist. De klant kan deze met behulp van een aantal ‘hot or not’ opties aangeven in een online ‘styleprofiel’. Daarna wordt er een telefoongesprek ingepland waarin de stylist samen met de klant zijn of haar wensen doorspreekt. Eventueel kan er ook zónder telefoontje een box besteld worden. De styling wordt in dat geval puur op basis van het styleprofiel gedaan. De stylist stelt in de webshop van Zalando één of twee outfits samen. De klant krijgt deze een paar dagen later thuisgestuurd. Daarbij geeft de stylist nog een paar persoonlijke stylingtips mee. Het eindresultaat blijft altijd een verrassing. Losse items kunnen gratis worden geretourneerd als een klant onverhoopt toch niet tevreden is. De stylist blijft in contact met de klant, ook nádat de bestelling is thuisbezorgd.
“Zalon maakt online winkelen makkelijk én persoonlijk”, zegt Ivo Scherkamp, Managing Director Zalon. “De keuzevrijheid van Zalando, met de persoonlijke touch van een echte modespecialist. Dat is voor mij Zalon.”