Zalando is in het eerste kwartaal van dit jaar iets winstgevender geworden. De Duitse webgigant boekte een nettowinst van 5,1 miljoen euro, tegenover 4,6 miljoen een jaar eerder. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf, die dinsdag zijn gepubliceerd.
‘Winstgevende groei’ heeft de hoogste prioriteit van Zalando, stelt co-ceo Rubin Ritter. “En dat is wat we in het eerste kwartaal hebben bewerkstelligd.” Vorig jaar kwam de nettowinst uiteindelijk uit op 120,5 miljoen euro. De winstgevendheid valt volgens hem in het eerste kwartaal altijd lager uit.
Zalando schrijft ook in Nederland zwarte cijfers, beweert Ritter volgens Emerce. De omzet nam in ons land met ‘maar’ twintig procent toe, omdat de markt hier al volwassener is. Hoe hoog de winst en omzet exact is, vertelt hij niet.
Zalando telde aan het eind van het eerste kwartaal voor het eerst meer dan twintig miljoen actieve klanten. De bestaande klanten bestelden bovendien vaker. De omzet nam met 23,1 procent toe tot 980,2 miljoen euro.
Bron: RetailNews