Zalando werkt aan meer interactie met en tussen klanten

Zalando werkt aan mogelijkheden dat klanten elkaar kunnen inspireren bij hun aankoopproces. Het bedrijf past daarvoor nieuwe functionaliteit toe in haar app. Zo kunnen klanten via de optie ‘Jouw Zalando’ producten en outfits vinden die gebaseerd zijn op hun zoek- en aankoopgedrag. Verder test het bedrijf de mogelijkheid waarbij personal shoppers samengestelde outfits tonen in de app.

Ook biedt de app een speciale koppeling met Instagram. Klanten van Zalando die hun zelf samengestelde outfit op Instagram plaatsen kunnen deze voorzien van een speciale hashtag, waarmee ze gekoppeld worden aan producten in de webshop. Op die manier kunnen vrienden in het sociale netwerk de producten snel vinden en eventueel ook kopen.

Zalando verwacht dat dit soort ‘user-generated content’ voor meer interactie met klanten gaat zorgen. Voor de ontwikkeling van dit project werkt de webshop samen met zes consumenten.

zalando

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0